20 jaar skerp fc. Tijd voor versie 2.0!

Tags:  

13 januari

25 jaar geleden was ik nog een soort van puber, met niets anders aan mijn hoofd dan feesten. Mooie tijd. Ja, misschien wel de mooiste in een mensenleven. Wie doet je immers wat? Je balanceert op de rand van vrijheid bewaken en verantwoordelijkheid nemen. In die levensfase wordt vrijwel alles, wat nét (of net níet) door de beugel kan, je vergeven. Door vrijwel iedereen.

Let op: deze post bevat een oproep aan specialisten / mogelijke partners op het gebied van content, WordPress, social media en marketing automation. Geen behoefte aan mijn jubileumverhaal? Scroll dan liever meteen door naar onderen.

Ik zat op school en kreeg zijdelings wat mee over reclame en marketing. Niet alles kwam aan, want ik had niet zoveel op met theorie stampen en volgzaam zijn. Het einde van de opleiding stond in het teken van de praktijkstage. Mooi! Ik koos voor een reclamebureau als leerplek. Van werken in de reclamebranche hoefde ik immers weinig volgzaams te verwachten. En dat klopt. Ik zou er niet veel later achterkomen dat het nog mooier wordt als je het zélf doet.

Meiners Media!

Dat inzicht kwam snel. 20 jaar geleden. In mei 2000 startte ik als jochie van 21 Meiners Media! op, dat ik later omgedoopte tot skerp fc. Ik zal je alle mooie en minder mooie mijlpalen besparen, maar laat ik zeggen dat het ondernemerschap me veel heeft gebracht. Zowel in positieve als leerzame zin heeft alle opgedane ervaring me in veel opzichten wijzer gemaakt. Als mens en als vakman.

Nu nóg krachtiger!

Na 20 jaar, is het tijd voor een volgende stap in het ondernemerschap. Skerp fc blijft gewoon. Maar het zélf doen, dat wil ik graag anders aanpakken. Niet met personeel, zoiets wil ik niet meer. Wel wil ik mijn samenwerking met andere kleine ondernemers intensiveren. Zo zal zich in 2020 een nieuw, nog krachtiger skerp fc ontwikkelen. De twee-punt-nul versie. Een bureau gespecialiseerd in Marketingstrategie, Contentmarketing en Online succes. Waar ik de afgelopen jaren wel eens nee moest zeggen tegen werk, wil ik dit jaar al samenwerkend méér klanten gaan bedienen. Daarbij wil ik mij zelf vooral richten op waar ik goed in ben en de rest onderbrengen bij enthousiaste samenwerkingspartners.

Afgelopen week postte ik al een oproep gericht aan contentspecialisten. Dat leverde interessante contacten en afspraken op. Meer is welkom, zeker als het gaat om SEO schrijvers die bereid zijn zelf research te doen of die specifieke branchekennis hebben. Want in dat werk kom ik om. Ben jij er één of ken je iemand? Laat het mij weten.

Verder zoek ik contact met:

  • User Experience en User Interface designers
  • WordPress webdevelopers (maatwerkspecialisten met verstand van technische optimalisatie)
  • marketing automation specialisten (strategie)
  • kenners van Mailchimp of andere soortgelijke instrumenten (uitvoering)
  • social media specialisten (strategie en uitvoering)
  • contentstrategie specialisten
  • en, laat ik het nog een keer zeggen: SEO contentspecialisten!

Regionaal samenwerken

Mijn voorkeur gaat uit naar regionaal samenwerken. Grofweg heb ik het dan over de regio Gelderland. Kom maar op, het eerste project om samen op te pakken ligt al klaar!

  TerugDeel dit item